Service gaat over de mensen. De klant heeft naast zijn objectieve verwachtingen ook een verwachting naar de mens achter de Service. Servicetechnici zijn immers het gezicht en de stem van een Servicebedrijf. Zij hebben het klantencontact en zijn de ambassadeur van het Servicebedrijf.
De juiste technicus voor uw bedrijf
De juiste Servicetechnici selecteren en houden in het bedrijf is DE uitdaging voor de bedrijfsleiding. Nog duidelijker is het als men de vele vacatures bekijkt en de lijst van de knelpuntberoepen.
In de toekomst zal het niet onmiddellijk beter worden. Je hoorde toch ook in de pers dat het aantal inschrijvingen in het technisch onderwijs veel te laag is om de behoeftes van de bedrijven in te vullen.
Investeer in uw fieldservice team
Eigenaardig dat zo weinig Servicebedrijven investeren in selectie en retentie van hun Fieldservice.
De sleutel voor een goed Fieldservice team is een juiste selectie van de kandidaten en een voortdurende opleiding in hard en soft skills zoals teamvaardigheden en commerciële feeling.
Uw reactie kan andere bedrijven helpen.
Investeert uw bedrijf of wil uw bedrijf investeren in fieldservice, reageer dan op dit bericht.