Waar is je bedrijf goed in en hoe zie je de toekomst? In een snel veranderende wereld is die vraag meer dan ooit actueel. Met strategisch bedrijfsmanagement vinden we het antwoord.
Je toekomst start vandaag
De snelle evoluties in markt en maatschappij geven je toekomst vorm. Enkele voorbeelden:
- De digitalisering zet zich verder door met o.m. de uitdaging van big data en IoT.
- ‘Gratis geld’ door lage rentes verandert financiële en economische modellen.
- De modernisering van de zorgsector heeft gevolgen voor de leveranciers.
- Recente staatshervormingen zorgen vaak voor nieuwe accenten in beleid.
Dit brengt veel bedrijven naar de kern: “Waar zijn we goed in en hoe zien we de toekomst?” Het antwoord? Een groeistrategie die vertrekt van je sterktes, de sector en de markt.
Je groeistrategie in 3 stappen
- Marktonderzoek bij jou, in je sector en internationaal als basis voor beslissingen.
- Strategische oefening met jou en je team om je groeistrategie te bepalen.
- Optionele begeleiding van de implementatie: geef je plan meer kans op slagen!
Een groeistrategie is telkens een traject op maat, vertrekkend van jouw context en noden.
Samen met Dirk voerden we een strategische groeianalyse uit. We kregen inzicht in de groeideterminanten en bedreigingen, met een strategisch plan als eindresultaat. – Bart Cappon, zaakvoerder Traxgo
De resultaten?
Die hangen af van de programma’s die je inschakelt voor je groeistrategie. Een overzicht:
- Groeianalyse | Ontdek kritische groeifactoren en stel een strategisch actieplan op.
- Waardepropositie | Zet een (ver)nieuw(d), klantgericht aanbod in de markt.
- Haalbaarheidsanalyse | Onderzoek of je aanbod financieel/economisch haalbaar is.
- Transformatieplan | Bereik je doel(en) met dit plan voor veranderingsmanagement.
- Bedrijfsinformatieplan | Gebruik de juiste cijfers als basis voor je groeistrategie.
- Financieel innovatieplan | Leg je financiële modellen en toekomststrategie vast.
De bottom line? Je krijgt handvaten voor strategische beslissingen en een vlotte implementatie.
Hierop mag je rekenen
- Een grondige marktanalyse die je inzicht geeft in je sector. Niet op micro- maar op macroniveau, want je concurrent van vandaag is niet altijd die van morgen.
- Een 360° groeistrategie door mijn unieke combinatie van technische, operationele en financiële kennis en ervaring. Geen blinde vlekken dus.
- Kennis van bedrijfsprocessen, -structuur en -organisatie. Ik spreek je mensen aan op hun nieuwe rol en de invulling van hun taken: zo creëer ik draagvlak.
- Een partner die ter beschikking blijft. Wil je je groeistrategie en/of implementatie bijsturen? Zijn er evoluties waarop je wil inspelen? Servicemodel staat voor je klaar.
gesprek over je groeistrategie.