Een service aanbod focust op het nuttige effect van een product. Je klant betaalt voor de oplossing, jij bindt de klant in een langetermijnrelatie.
We verliezen de prijzenslag
In het hoogtechnologische Europa specialiseren bedrijven zich vaak in producten met een hoge kwaliteit en dito prijskaartje. Door toenemende concurrentie uit de lageloonlanden verliezen ze omzet. De importproducten hebben immers voldoende kwaliteit maar zijn veel goedkoper.
Klantgerichte service
Met een service aanbod wordt de productprijs minder belangrijk in je Total Cost of Ownership (TCO). Stem je organisatie, product en mensen af op je klant en ontwikkel een servicemodel dat aansluit bij zijn wensen. Focus op het nuttige effect van een product, niet op het product op zich.
Dirk combineert de juiste onderzoeksmethodes met ervaring en marktkennis. Zo komt hij tot innovatieve oplossingen op maat van de klant, markt of vraag. Ik ben onder de indruk van Dirk’s efficiënte en effectieve aanpak. Hij biedt sterke meerwaarde voor je service management. — Prof. dr. Bart Larivière, uGent
Dat vraagt een totaal nieuwe mindset, maar het is de moeite waard. Je klant zal gelukkig zijn: hij betaalt voor de oplossing, niet voor een product. En jij wint er ook bij: je bindt je klant in een langetermijnrelatie en ziet je omzet duurzaam stijgen.
gesprek over je service.